середа, 15 квітня 2020 р.

Анімація «Шкільними стежками»



План-конспект
Клас:   6
Тема уроку: Анімація «Шкільними стежками».

Мета уроку:
Навчальна: сформувати уявлення про анімацію як один із видів графіки. Розвивальна:  розвивати творчі здібності, уважність, застосовувати знання на практиці.
Виховна: Виховувати ціннісне ставлення до мистецтва і його творів.

Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: вивчення нового матеріалу.

Наочність та  обладнання уроку: презентація, відео.

Ключові терміни: художник – аніматор, мультиплікація, лялькова анімація, силуетна анімація, комп’ютерна.  

Методи і засоби роботи: відео презентація, практична робота.

Матеріали та інструменти для учнів: папір, фломастери, гелеві ручки, кольорові олівці.
Час уроку: 45 хв.
Хід уроку

1.Організаційний момент (1 хв.)
Готовність учнів до уроку.

2. Актуалізація опорних знань (2 хв.)
Перш ніж почати роботу
Хто може сказати, що таке анімація?

3.Вивчення  нового матеріалу (10 хв.)
XX ст. – це час бурхливого розвитку науки і техніки. Людина підкорила небо за допомогою літака та ракети. Усе більшого поширення набула комп’ютерна техніка. З винаходом у 1906 році кінокамери з’явився новий вид мистецтва – анімація. Вона побудована ось на якому принципі. На сітчатці ока фіксується на якусь мить сприйнята картина. А якщо ці картини швидко змінюють одна одну, стається диво – об’єкти оживають, рухаються.
Перший мультиплікаційний фільм був створений у США Джеймсом Стюартом Блектоном і мав назву «Комічні фази смішних облич».

А перший анімаційний мультфільм французького аніматора Еміля Коля був відзнят у 1908.

В Україні з'явилися у 1927 році у центральній мультиплікаційній майстерні в Одесі: В. Левандоський поставив «Казку про солом'яного бичка». Основою стала українська казка про солом'яного бичка, а сама стрічка була знята за допомогою шарнірних маріонеток. Мультфільм не зберігся, окрім деяких кадрів, надрукованих у тогочасних журналах.


Отже, створюючи анімаційний фільм, художник аніматор виготовляє сталі(статичні) графічні зображення на площині – за допомогою силуетів, наклейок, вирізів із газет, журналів, ілюстрацій тощо; або ж об’ємні зображення за допомогою ляльок, лазера. Зображення фіксується на кіноплівці. Для того щоб передати рух у звуковій анімації, художник повинен виконати 24 малюнки (кадри), а в німій – 16 малюнків, які глядач має побачити на екрані протягом однієї секунди. Залежно від засобів. За допомогою яких створюється фільм, анімація поділяється на таки типи:
Мультиплікаційний – за допомогою графічних малюнків на площині. 

Лялькова анімація – за допомогою ляльок.

Силуетна анімація – за допомогою силуетних зображень – ілюстрацій, вирізок газет, журналів тощо.

Комп’ютерна анімація – за допомогою комп’ютерної техніки.

Улюбленцями вже кількох поколінь стали мультиплікаційні герої наприклад: Білосніжка й семеро гномів, Мікі Маус, Піноккіо, Том і Джері, Вовк і Заєць, кіт Леопольд, Віні – Пух, Козаки та багато інших.
          А які ваші улюблені герої анімаційних фільмів? (відповідь учнів).
     Отже, для створення анімаційних фільмів авторський колектив докладає багато зусиль. Над ними працюють письменники, оператори, художники – графіки, ляльководи, автори, композитори тощо. Після написання сценарію фільму, над яким працювали письменники, до роботи готуються фахівці зі створення зображення – художники, майстри з виготовлення ляльок, ляльководи, оператори. Виконавши велетенський обсяг робіт, авторський колектив отримує головний фільм, але він ще не озвучений. Тоді за справу беруться актори, звукооператори, які озвучують фільм за допомогою голосу та шумових ефектів. Композитори й музиканти створюють пісні та мелодії. Відтак ми з вами, дивлячись анімаційні фільми, сприймаємо і зображення і звук.

4. Практична діяльність учнів (25хв.)
Сьогодні вам пропонується випробувати свої сили в ролі художника – графіка, який створює анімацію. У вашому шкільному житті траплялися різноманітні кумедні ситуації. Отже, створіть малюнок на один із сюжетів шкільного життя.
Кращих результатів можна  досягти, якщо виконувати навчальне завдання в такій послідовності: розробити сюжет, визначитись із головними героями,  розробити графічні образи персонажів, виконати графічні малюнки в сюжетному розвитку.

5.Підсумок  уроку ( 5хв.)
Учитель підводить підсумки. Аналізує роботи. Учні оцінюють разом з учителем свої роботи і товаришів. Оцінювання робіт.

6. Домашнє завдання (2хв.)
Слідкувати за новими стилями образотворчого мистецтва. Робити замальовки.

Відеоурок

скачать план-конспект, скачать презентацию

Немає коментарів:

Дописати коментар